Tijd voor een nieuw reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marieke Haas - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuw reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marieke Haas - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuw reisverslag

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Ik ben nu 2 weken in Suriname dus het wordt weer tijd voor een verhaaltje! Ik hoorde al dat jullie nieuwsgierig waren naar een nieuw verhaaltje, dus ga er maar lekker voor zitten!

Allereerst.. het gaat heel goed met mij! Ik heb mijn plekje hier wel gevonden! De mensen zijn hier ontzettend aardig, het eten is goed, het uitgaan is gaaf en het weer is nog beter! Kortom ik heb niks te klagen! Ook het links fietsen gaat mij steeds beter af! Een hele kunst al zeg ik het zelf .. haha!

Ik heb mijn eerste week stage er op zitten. Het was een heftige eerste week -cultuurshock- Ik moet ontzettend wennen aan de manier waarop ze hier werken. Maar daardoor ga je wel de gezondheidszorg in Nederland waarderen!
Het gaat hier heel anders aan toe bijvoorbeeld wanneer er iemand een noodnummer belt (113) gaat de politie naar de melding toe. De politie bekijkt of de melding klopt en bepaalt of er een ambulance moet komen. Er kan dus veel tijd overheen gaan. Mensen met een levensbedreigende aandoening hebben daardoor een kleine overlevingskans. Deze week helaas al verschillende patiënten overleden.
Een kleine opsomming wat ik deze week gezien heb: een jongen van 20 jaar met schotwonden, hartinfarcten, insulten, trauma’s, werkongevallen van alles wat! Het was allemaal erg leerzaam. En ik denk dat ik hier ontzettend veel ga leren! Vorige week donderdag hebben Terry en ik onze eerste patiënt gehad. We hebben de klachten uitgevraagd en vervolgonderzoek aangevraagd. Daarna hebben we samen met de arts een diagnose gesteld en een behandeling gestart! Ontzettend leuk en leerzaam! Dit is ook waarvoor we hier zijn! We worden best vrij gelaten dus dat vergroot onze leerkansen! Gister ben ik ook meegegaan met de ambulance een hele ervaring rijker 

Verder geniet ik van het (studenten)leven hier.. Lekker feesten, zwemmen, tripjes maken! Afgelopen zondag zijn we met een quad door de jungle geweest (zie foto’s) dit was echt ontzettend gaaf!

BTW… de mensen hier kunnen ontzettend goed dansen, dus hennen pas maar op voordat ik deze moves mee naar Nederland breng! Hahah

Allemaal een dikke kus van mij!
Tot de volgende keer!
Xxxxxx

  • 24 Februari 2015 - 20:02

    Diny Hendriks:

    Ha Marie.
    Super om te horen dat t goed gaat.
    Pffff wat heftig allemaal. Maar goed dat je geknipt bent voor je vak. Ik zou het niet kunnen.
    Het is ontzettend rustig bij jullie aan de keukentafel.Haha.
    Ik hoef niet te zeggen dat je ervan moet genieten want ik zie wel dat je daar geen moeite mee hebt.
    Verder weinig nieuws hier.
    Morgen maar weer ns effe naar de mert met moeders.
    Nou meid heel veel succes verder en geniete maar.
    Groetjes
    Ton en Diny

  • 24 Februari 2015 - 20:07

    Petra :

    Hoi Marieke

    Leuk om al je ervaringen te lezen
    En fijn dat het goed met je gaat.
    Kan me voorstellen dat je het hier in Nederland meer gaat waarderen allemaal.
    Nog veel plezier.
    Xx Petra

  • 24 Februari 2015 - 20:19

    Lisa Van Bergen :

    Sooo wat een avontuur zeg. Nu ik die foto's zie besef ik t pas echt dat jullie in focking suriname zitten haha. Super tof.
    Hopelijk zien jullie nog meer spannende dingen.. En vooral veel heftige patiënten!

    Liefs

  • 24 Februari 2015 - 20:37

    Vera:

    Eindelijk weer een verhaaltje! Fijn om te horen dat je je plekje al gevonden hebt!
    Op de foto's te zien vermaak jij je prima daar!! Ik ben wel heel benieuwd naar die dansmoves!

  • 24 Februari 2015 - 20:41

    Vera:

    ja hoor, ik post ook eens een x wat, staat er maar de helft op!
    Maaarr dat betekent weer een extra berichtje! Haha
    Marie, geniet ervan in Suriname! Ennuh die dansmoves wil ik graag zien dus ik zeg snel Skypen!!

    Liefs xx Vera

  • 24 Februari 2015 - 20:42

    Marion:

    Hoi Marieke,
    Al veel gezien en meegemaakt in 2weken, lijkt me erg leuk en leerzaam om zo te werken.
    Ja inderdaad wat een cultuurschok zal het zijn.
    Er is ook tijd om heerlijk te genieten!
    Heel veel plezier, dat zal best goed komen.
    Groetjes Marion en Fam.

  • 24 Februari 2015 - 20:43

    Karin:

    Hee lieve Marieke

    Leuk dat je eer een verslagje op gezet hebt. Je typt echt zo lekker gezellig als je in het echt ook bent! Leuk om te lezen.
    Geniet er nog van daar, leer veel en doe leuke dingen. Ik ben ook wel erg benieuwd naar je nieuwe dansmoves dus als je terug bent moeten we maar snel een keer gaan stappen ;).
    Liefs en we spreken elkaar snelxxxx

  • 24 Februari 2015 - 21:11

    Dane:

    Lieve Marie, eindelijk een berichtje!:) Wat fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt. Ben echt jaloers, wat een heerlijk sfeertje daar! Aanstaande zondag weer toernooi... Bij teleurstellende resultaten lijkt het me verstandig om even die moves door te bespreken;) Meid, geniet ervan daar en spreek je snel! Dikke knuffel Daan

  • 24 Februari 2015 - 21:15

    Cor Linders:

    Hoi Marieke, fijn dat alles goed gaat. Je maakt van alles mee, het is goed dat je ook van je vrije tijd geniet. Ik zie dat je alles volgt op Facebook, dan lijkt het net of vlakbij bent.
    We blijven je volgen.

    Groetjes Ome Cor uut kuuk aan de Maas. XXX

  • 24 Februari 2015 - 21:20

    Martha:

    He Marieke, fijn omweer iets van je te horen.fijn dat je't goed naarje zin hebt. Je maakt natuurlijk van alles mee .maar hier leer je alleen maar van.genieten doe je ook op z'n tijd.hier is verder alles goed.groetjes en een dikke kus

  • 24 Februari 2015 - 21:45

    Kimberly:

    Lieve marie,

    Super leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en dat het zo
    goed gaat daar!
    Nog veel geluk gezelligheid en succes daar!
    En ik ben heeeel benieuwd naar die nieuwe dancemoves hihi

    Veel liefs Kimberly

  • 25 Februari 2015 - 09:02

    Tonny En Annie:

    Hoi Marieke.
    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Heel leerzaam.
    Maar geniet er vooral van.
    We kijken al uit naar het volgende berichtje.

    Groetjes en een dikke kus Tonny en Annie.

  • 26 Februari 2015 - 10:06

    Terra:

    Ha Marieke!
    Leuk om te lezen dat je je plekje goed hebt gevonden!

    Heel erg veel plezier nog daar!!

    Groetjes Terra

  • 02 Maart 2015 - 19:34

    Marlies:

    Hey Marie :)

    Leuk verslag! fijn dat je je plek gevonden hebt!
    Gaaf dat je je eerste behandeling te pakken hebt!
    Aan de ontspanning ontbreekt t gelukkig niet ;)

    Blijven genieten :) liefs Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 10334

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

09 Februari 2015 - 19 Juni 2015

Mijn stage in Suriname

Landen bezocht: