Dat was het dan... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marieke Haas - WaarBenJij.nu Dat was het dan... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marieke Haas - WaarBenJij.nu

Dat was het dan...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 Juni 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Mijn muur is leeg.. mijn kledingkast is leeg.. mijn koffer is gepakt en mijn beoordeling van stage is op zak! ik ben klaar om terug te gaan naar Nederland! Missie geslaagd! :)

Wat heb ik een geweldige tijd gehad in het mooie Suriname! Ben van het land gaan houden; het weer (ook al was de laatste maand regenseizoen), de cultuur, de mooie natuur, de aardige mensen en natuurlijk het chillen leven hier! wat zal ik moeten wennen in Nederland!!

Ik heb een geweldige stage gehad met een mooie beoordeling! het was de eerste weken een ontzettende cultuurshock! maar Ter en ik hebben ons er doorheen geslagen! Trots op ons! Creatief zijn met de middelen die er niet zijn, terwijl je in Nederland genoeg materialen hebt! Wat heb ik ontzettend veel geleerd en gedaan! ONGELOOFELIJK! En wat een lieve mensen heb ik leren kennen op de SEH! jullie hebben een bijzonder plekje in mijn hart, wat ga ik jullie missen!

Ik woonde aan de Richardstraat! de gezelligste straat van Suriname. Wat heb ik daar lieve mensen leren kennen! Gezellig samen zijn, koken, zwemmen en natuurlijk veel stappen met z'n alle! Lieve meiden en jongens het was geweldig met jullie! De reünie plannen we snel! Ik heb nu al zin om iedereen weer te zien! Daarnaast wil ik Kamal (onze huisvriend) ontzettend bedanken voor alles! wat heb jij veel voor ons gedaan.. Asshole!! nu wordt het tijd om een keer naar Nederland te komen! Je bent van harte welkom in het mooie Haps!


Natuurlijk wil ik ook Tim, Pap en Mam bedanken dat ze de tijd en de moeite hebben genomen om langs te komen. Het was voor mij ontzettend fijn om ze te zien! Daar heb ik veel kracht uitgehaald. En natuurlijk had ik lekker 2 weken vakantie!

Maar wie ik het meest wil bedanken is Ter! ongeloofelijk wat wij samen hebben mee gemaakt! 24/7 waren we samen! Je bent een geweldig persoon met het hart op de juiste plaats! gekding dat je bent! haha! Thnx voor alles meisje! raar idee dat we dadelijk niet meer samen wonen!

Nu is het tijd om afscheid te gaan nemen van onze huurbazin mevr. Baldew! ontzettend lieve vrouw... je kunt haast zeggen een 2e moeder voor ons! Wij zorgde goed voor haar en zij zorgde goed voor ons! Het afscheid nemen zal zeker niet makkelijk zijn!

En dan de laatste keer na het vliegveld. gek idee.... maar dat betekend ook dat ik bijna terug in Nederland ben! ik heb onwijs veel zin om iedereen weer te zien en te knuffelen!!
Pie nu is het weer gedaan met de rust thuis... geniet er nog maar even van!

Lieve allemaal.. bedankt voor het volgen de afgelopen maanden! Bedankt voor alle lieve kaarten die ik mocht ontvangen! super lief, dat deed mij echt goed!!
Mijn rugzak is vol met ervaringen en mooie herinneringen.

Dit was mijn laatste berichtje uit het verre Suriname..
Tot snel allemaal!

Een lieve groet,
Marieke

  • 18 Juni 2015 - 15:02

    Petra :

    Hoi Marieke,

    Ik heb met plezier al je verslagen gelezen, mooi hoor en wat een ervaring voor jullie. Het afscheid zal niet meevallen idd,maar thuis wachten je dierbaren. Dit pakken ze je niet meer af. Ik wens jullie een veilige vlucht en tot snel. Gr vanuit Boxmeer. X

  • 18 Juni 2015 - 17:02

    Vera:

    Lieve Marie, wat heb je dat mooi geschreven, kippevel!
    Zo fijn dat je er morgen weer bent!!
    Hele goede reis terug meis!
    Dikke knuffel xx

  • 18 Juni 2015 - 18:40

    Cor Linders:

    wat een prachtig verslag van wat je allemaal hebt meegemaakt en vooral veel geleerd en ervaring hebt opgedaan. Maar vooral dat je alles positief hebt ervaren, cultuur en werk.
    Een geweldige stage en een goede beoordeling, daar ging naar enige twijfel voor.
    Helemaal gelukt( niet anders verwacht jou kennende).
    Goede vlucht en spoedig tot weerzin.
    Houdou tot in het land van kuuk. Xxx

  • 18 Juni 2015 - 19:26

    Martha Linders:

    Hoi Marieke wat gaaf hoe je weer dit bericht schrijft geweldig ik wens je een goede reis en behouden thuis komst gr uut kuuk en tot ziens in haps.

  • 18 Juni 2015 - 21:39

    Dane:

    Mooi verhaal meis! Deze ervaring neemt niemand meer van je af!
    Jij zit bijna in het vliegtuig richting NL.. Ik kan niet wachten om je een mega dikke knuffel te geven! Ik heb je (samen met veel anderen) enorm gemist! Ik kan het nu eindelijk zeggen: 'tot morgen Marie!!' X Dane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 10339

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

09 Februari 2015 - 19 Juni 2015

Mijn stage in Suriname

Landen bezocht: